Наукова бібліотека ТНПУ ім В. Гнатюка висловлює щиру подяку доктору педагогічних наук, професору, завідувачу кафедри педагогіки і методики початкової та дошкільної освіти ТНПУ ім. В. Гнатюка  Олександрі Іванівні Янкович за подаровані книги.

 

185

Василь Сухомлинський: життєвий шлях та педагогічні погляди / В. В. Кузьменко, Н. В. Слюсаренко, Г. М. Кондратенко [та ін.]. – 2-ге вид., перероб. і допов. – Херсон : КВНЗ "Херсонська академія неперервної освіти", 2015. – 112 с.


   У книзі схарактеризовано життєвий шлях та педагогічні погляди видатного вітчизняного педагога другої половини XX століття Василя Сухомлинського. Описано систему навчально-виховної роботи Павлиської середньої школи.

217

Вища освіта в Україні: реалії, тенденції, перспективи розвитку : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, Київ, 17–18 квітня 1996 р. – Київ : [б. в.], 1996. – Ч. 1 : Нова парадигма вищої освіти. – 112 с.


   Вища освіта забезпечує фундаментальну, наукову, професійну, гуманітарну та практичну підготовку, здобуття громадянами освітньо-кваліфікаційних рівнів відповідно до їх покликань, інтересів і здібностей, удосконалення наукової та професійної підготовки, перепідготовку та підвищення їх кваліфікації.

Закон України “Про освіту”

 

   Вища освіта... має стати могутнім фактором розвитку духовної культури українського народу, відтворення продуктивних сил України.

Державна національна програма “Освіта” (“Україна XXI століття”)

216


Вища освіта в Україні: реалії, тенденції, перспективи розвитку : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, Київ, 17–18 квітня 1996 р. – Київ : [б. в.], 1996. – Ч. 1 (продовж.) : Нова парадигма вищої освіти. – Ч. 2 : Інтеграція вищої освіти України в єдиний освітній простір. – 100 с.


   Вища освіта забезпечує фундаментальну, наукову, професійну, гуманітарну та практичну підготовку, здобуття громадянами освітньо-кваліфікаційних рівнів відповідно до їх покликань, інтересів і здібностей, удосконалення наукової та професійної підготовки, перепідготовку та підвищення їх кваліфікації.
                                                                                    Закон України “Про освіту”

 

   Вища освіта... має стати могутнім фактором розвитку духовної культури українського народу, відтворення продуктивних сил України.
                    Державна національна програма “Освіта” (“Україна XXI століття”)

219

Вища освіта в Україні: реалії, тенденції, перспективи розвитку : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, Київ, 17–18 квітня 1996 р. – Київ : [б. в.], 1996. – Ч. 3 : Гуманітаризація вищої школи освіти як засіб гуманізації. – Ч. 4 : Інноваційні технології в навчально-виховному процесі вузу. – 144 с.


   Вища освіта забезпечує фундаментальну, наукову, професійну, гуманітарну та практичну підготовку, здобуття громадянами освітньо-кваліфікаційних рівнів відповідно до їх покликань, інтересів і здібностей, удосконалення наукової та професійної підготовки, перепідготовку та підвищення їх кваліфікації.

Закон України “Про освіту”

 

   Вища освіта... має стати могутнім фактором розвитку духовної культури українського народу, відтворення продуктивних сил України.

Державна національна програма “Освіта” (“Україна XXI століття”)

218


Вища освіта в Україні: реалії, тенденції, перспективи розвитку : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, Київ, 17–18 квітня 1996 р. – Київ : [б. в.], 1996. – Ч. 4 (продовж.) : Інноваційні технології в навчально-виховному процесі вузу. – 160 с.


   Вища освіта забезпечує фундаментальну, наукову, професійну, гуманітарну та практичну підготовку, здобуття громадянами освітньо-кваліфікаційних рівнів відповідно до їх покликань, інтересів і здібностей, удосконалення наукової та професійної підготовки, перепідготовку та підвищення їх кваліфікації.

Закон України “Про освіту”

 

   Вища освіта... має стати могутнім фактором розвитку духовної культури українського народу, відтворення продуктивних сил України.
                        Державна національна програма “Освіта” (“Україна XXI століття”)

210

Іванов В. Журналістська етика : підручник для студентів вищих навчальних закладів / Валерій Іванов, Володимир Сердюк. – Київ : Вища школа, 2006. – 231 с.


   Підручник складається з 12 розділів, у яких розглянуто такі наріжні проблеми, як журналіст і суспільство, журналіст і джерела інформації, журналіст і влада, журналістика в період виборів. Автори переконливо застерігають молодих фахівців від змішування журналістики з політичними змаганнями, рекламою та бізнесом, від лобіювання певних поглядів і інтересів, наголошують на необхідності неупередженого і водночас прискіпливого ставлення до джерел інформації, відокремленні фактів від коментарів та оцінок, важливості точного, збалансованого і достовірного висвітлення подій і явищ, які хвилюють громадськість.
   Для студентів вищих навчальних закладів.

180

Кардашов В. М. Художньо-творчий розвиток особистості: теоретичний та методичний вимір / В. М. Кардашов. – 3-тє вид., доповн.. – Мелітополь : Видавничий будинок ММД, 2011. – 288 c.

 

   В третьому виданні монографії розкриваються філософія і архетипи образотворення, які розкривають художньо-творчу активність особистості, допомогають зрозуміти цю складну природну субстанцію. Для її розвитку автор пропонує теоретичну модель, яка ґрунтується на органічних рисах онто- і філогенезу і визначає засади образотворення дитини і розкриває також гносеологічний характер останнього. У ній розкривається також перевірена довготривалою практикою авторська концепція викладання образотворчого мистецтва для різних вікових груп школярів.
   Монографія буде корисна для науковців, студентів педагогічних університетів, вихователів дитячих садків, учителів початкових класів та викладачів образотворчого мистецтва у школах різного типу.

370

Карпенко О. Опіка над дітьми у Польщі: історико-педагогічний аспект : монографія / Ореста Карпенко. – Дрогобич : Редакційно-видавничий відділ Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, 2017. – 658 с.


   У монографії на основі широкої джерельної бази висвітлено суспільно-політичні, соціально-економічні та культурно-освітні детермінанти становлення і розвитку опіки над дітьми у Польщі; розроблено періодизацію розвитку опіки над дітьми у педагогічній теорії та практиці Польщі XX - початку XXI ст.; обґрунтовано інституційне утвердження опікунської педагогіки, Генезис та еволюцію понять «опіка над дітьми», «теорія міжлюдської опіки», теорію і практику опікунського виховання, потреби дитини крізь призму опікунської педагогіки, модель опікуна-вихователя у Польщі досліджуваного періоду; розкрито роль прийомної сім’ї як опікунсько-виховного середовища, педагогічні засади опіки над дітьми в СОС-дитячих містечках, функції і завдання опікунсько-виховних установ, напрями опікунсько-виховної діяльності школи та позашкільних інституцій. Визначено прогресивні ідеї польського досвіду опіки над дітьми, запропоновано можливості їх використання в українському соціумі.
   Для дослідників у галузі історії педагогіки, порівняльної педагогіки, студентів, аспірантів і докторантів вищих педагогічних навчальних закладів, усіх, хто цікавиться проблемами опіки дітей.

209

Мішеніна Т. М. Теорія і практика формування дидактичної компетентності майбутніх учителів філологічних спеціальностей : монографія / Т. М. Мішеніна; НАПН України, Ін-т педагогіки – Київ : Педагогічна думка, 2013. – 336 с.


   У монографії висвітлено сутність компетентнісно-діяльнісного підходу до навчання гуманітарних предметів у процесі фахової підготовки і теоретико-методологічні засади формування дидактичної компетнтності майбутніх учителів філологічних спеціальностей. Обгрунтовано й розроблено зміст складників дидактичної компетентності майбутніх учителів філологічних спеціальностей (когнітивно-творчої, навчально-дослідницької, лінгво-дидактичної, пошуково-інформаційної, культурологічної й аксіологічної компетенцій).
   Розрахована на науковців, учителів філологічних спеціальностей, викладачів вищих навчальних закладів, студентів філологічних факультетів, аспірантів.
   Автор монографії висловлює щиру подяку керівництву Інституту педагогіки НАПН України, директору Інституту педагогіки, доктору педагогічних наук,професору О. М. Топузову, науковому консультанту, доктору педагогічних наук, професору С. О. Караману за цінні поради у виробленні дослідницької позиції, світоглядного осмислення порушеної проблеми, а також приклад справжності житгєвої путі, вконтекстованої у вітчизняну науку, без повновартісного подання якої українська педагогічна думка була б збідненою.

222

Наукові записки [Національного університету «Острозька академія»]. – Острог : Видавничий комплекс ун-ту «Острозька академія», 2000. – Т. 3 : Виховання молодого покоління на принципах християнської моралі в процесі духовного відродження України. – 626 с.


   У збірнику вміщені наукові статті з актуальних питань історії Біблії в Україні, релігісзнавства, християнської філософії, християнської психології, християнської педагогіки. Розглядаються також християнські мотиви в літературі, музиці, мистецтві, аналізується лінгво-релігієзнавча проблематика.
   Збірник наукових праць розрахований на керівників органів освіти і культури, працівників науково-дослідних інститутів, викладачів вищих та середніх навчальних закладів, учителів християнської етики, студентів та на широкий загал читачів, які цікавляться тим, як християнські цінності знаходять своє відображення у філософії, релігієзнавстві, психології, педагогіці, культурології, літературі, мові тощо.
   У наукових працях відображено теоретичні міркування та практичні рекомендації з питань виховання молоді на християнських цінностях.

221

Педагогічна майстерність: проблеми, реалії та перспективи : матеріали міжвузівських педагогічних читань (Теребовля, 13 січня 2009 р.). – Київ ; Теребовля : ДАКККіМ, 2009. – Вип. 2. – 240 с.


   У другому науково-методичному випуску, підготовленому науковцями ДАКККіМ, Тернопільського національного педагогічного університету ім. В.Гнатюка та викладачами Теребовлянського вищого училища культури Тернопільської області, висвітлені проблеми навчання, виховання студентської молоді, інноваційні освітні технології в галузі культури і мистецтв. У цьому збірнику подано інформацію про освітні технології навчально-виховного процесу на теренах Теребовлянського вищого училища культури.
   Видання адресоване студентам, викладачам, батькам.

220 Порівняльний аналіз сучасних систем вищої освіти в реформуванні вищої школи України : тези доповідей Міжнародної наукової конференції. – Київ : НаУКМА, 1996. – 276 с.
80

Примакова В. В. Навчальна програма спецкурсу «Розвиток післядипломної освіти вчителів початкових класів в Україні» (друга половина ХХ – початок ХХІ століття) / В. В. Примакова. – Херсон : КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2014. – 336 c.

 

   У методичних рекомендаціях уточнено сутність категорії "післядипломна освіта вчителів початкових класів"; визначено особливості її розвитку в Україні в період з другої половини ХХ до початку ХХІ століття. Проаналізовано роль вчителів початкових класів на різних етапах розвитку українського суспільства; схарактеризовано відповідну періодизацію, специфіку діяльності вчителів у початковій школі та підвищення їх кваліфікації впродовж кожного періоду. Уточнено джерельну бвазу дослідження проблеми, окреслено форми розвитку професійної майстерності фахівців в післядипломній освіті та окреслено перспективні напрями функціонування галузі.

   Рекомендації призначені для вчителів початкових класів, студентів педагогічних факультетів навчальних закладів, аспірантів і здобувачів, педагогічної спільноти.

81

Примакова В. В. Післядипломна освіта вчителів початкових класів в Україні: ґенеза та перспективи: монографія / Віталія Володимирівна Примакова. – Херсон : КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2015. – 320 с.

 

   Монографію присвячено історії становлення вітчизняної післядипломної освіти вчителів початкових класів у ХІХ столітті та особливостей її розвитку в період із середини ХХ до початку ХХІ століття. Виявлено основні тенденції, чинники розвитку цієї ланки неперервної освіти на різних його етапах в Україні; окреслено й обгрунтовано відповідну періодизацію; простежено еволюцію змісту і методології підвищення кваліфікації фахівців.

   Матеріали монографії можуть бути використані науковцями, викладачами, методистами, педагогами-практиками та іншими працівниками освітньої галузі.

 82

Примакова В. В. Післядипломна освіта вчителів початкових класів в Україні (середина ХІХ – початок ХХІ століття) : монографія / Віталія Володимирівна Примакова. – Херсон : КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2014. – 336 c.

 

   Монографію присвячено висвітленню становлення вітчизняної післядипломної освіти вчителів початкових класів у ХІХ столітті та особливостей її розвитку в період із середини ХХ до початку ХХІ століття. Окреслено й обгрунтовано відповідну періодизацію; визначено основні тенденції, чинники, методологію розвитку цієї ланки неперервної освіти на різних його етапах в Україні

   Монографія може стати у нагоді науковцям, викладачам, методистам, педагогам-практикам та іншими працівникам освітньої галузі.

 83

Примакова В. В. Розвиток вітчизняної післядипломної освіти вчителів початкових класів (друга половина ХХ – початок ХХІ століття): методичні рекомендації / В. В. Примакова. – Херсон : КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2013. – 55 c.

 

   У методичних рекомендаціях уточнено сутність категорії "післядипломна освіта вчителів початкових класів"; визначено особливості її розвитку в Україні в період з другої половини ХХ до початку ХХІ століття. Проаналізовано роль вчителів початкових класів на різних етапах розвитку українського суспільства; схарактеризовано відповідну періодизацію, специфіку діяльності вчителів у початковій школі та підвищення їх кваліфікації впродовж кожного періоду. Уточнено джерельну бвазу дослідження проблеми, окреслено форми розвитку професійної майстерності фахівців в післядипломній освіті та окреслено перспективні напрями функціонування галузі.

   Рекомендації призначені для вчителів початкових класів, студентів педагогічних факультетів навчальних закладів, аспірантів і здобувачів, педагогічної спільноти.

 84

Теоретико-методичні основи вдосконалення системи освіти та поліпшення її кадрового забезпечення: психолого-педагогічний аспект: колективна монографія / В. В. Кузьменко, Є. П. Голобородько, Н. В. Слюсаренко; ред.: В. В. Кузьменко, Н. В. Слюсаренко. – Херсон : КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2014. – 315 c.

 

   У монографії представлено наукові пошуки професорсько-викладацького складу та докторантів кафедри педагогіки і психології, науково-методичного відділу розвитку дитини КВНЗ "Херсонська академія неперервної освіти" з актуальних питань історії освіти, професійної освіти, виховання та розвитку особистості, психології.

   Матеріали монографії адресовано фахівцям у галузі педагогіки та психології, учителям шкіл та іншим працівникам системи освіти, студентам педагогічних ВНЗ.

208

Товт-Коршинська М. Стрес – імунна реактивність – внутрішні захворювання / Маріанна Товт-Коршинська. – Ужгород : [б.в.], 1999. – 203 с. – (Соціально-залежні хвороби).


   Монографія присвячена дослідженню закономірностей зв'язку між стресорними факторами (психологічними, фізико-хімічними, біологічними) та імунною системою у патогенезі внутрішніх захворювань. Розглядаються механізми нейропсихічного, ендокринного та імунного захисту людського організму від шкідливих екзогенних впливів на етапі їх дії на здоровий організм, а також у процесі розвитку хронічної патології. Більша увага зосереджена на хворобах органів дихання. Проаналізований великий оглядовий матеріал, а також представлені дані власних наукових та клінічних досліджень.

   Монографія рекомендована практичним лікарям терапевтичного профілю, сімейним лікарям, соціальним працівникам, практичним психологам, науковцям; буде також корисною у підготовці студентів.

186

Чепіль М. «… яка молодь, таке й майбутнє народу». Іван Франко про освіту та виховання : монографія / Марія Чепіль, Роман Вишнівський. – Київ : Слово, 2016 . – 420 с.


   У монографії на основі широкої джерельної бази висвітлено основні напрями творчої діяльності Іван Франка у контексті культурно-освітнього поступу Галичини, виділено етапи в обґрунтуванні концепції національної школи; виокремлено провідні педагогічні ідеї та найважливіші цінності виховання особистості в літературно-педагогічній спадщині вченого, розкрито внесок І. Франка у розробку дидактичних ідей, обґрунтування ролі вчителя у навчально-виховному процесі; здійснено актуалізацію його педагогічних ідей і творчої спадщини для становлення й розвитку сучасної освіти України.
   Для дослідників у галузі історії педагогіки, теорії і методики виховання, студентів та аспірантів вищих педагогічних навчальних закладів, усіх, хто цікавиться проблемами освіти та виховання національної свідомої молоді.

207

Шагала Л. Педагогічний доробок Ярослава Грицковяна: контекст українського шкільництва у Польщі / Леся Шагала, Микола Зимомря. – Дрогобич : Посвіт, 2014. – 216 с.


   Дослідження містить нарис про Ярослава Грицковяна та його педагогічний доробок на тлі розвитку українського шкільництва у Польщі упродовж 1956 - 2010 рр.
   Видання адресоване широкому читацькому загалу, зокрема студентам, аспірантам, вчителям, зацікавленим історією розвитку освіти й культури українського народу та його носіїв, які проживають за межами України в полікультурному середовищі.

215

Шелестова Л. В. Теорія і методика формування картини світу у старших дошкільників та молодших школярів: монографія / Людмила Шелестова ; Нац. акад. пед. наук України, Ін-т обдаров. дитини НАПН України. – Київ : Фенікс, 2016. – 416 с.


   У монографії обґрунтовано дидактичні засади й розроблено модель формування картини світу дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку. Сконструйовано зміст навчання на основі відображення сфер буття: природи, суспільства, людини (власного «Я»), культури. Дібрано комплекси методів з метою його ефективного засвоєння.Дослідно-експериментальним шляхом перевірено й доведено ефективність розробленої дидактичної моделі формування картини світу.
   Книжка буде корисна фахівцям у галузі дидактики та методики навчання дошкільників і молодших школярів: науковцям, викладачам, аспірантам і студентам педагогічних вищих навчальних закладів, педагогам дошкільних навчальних закладів та початкової школи.

214

Шелестова Л. Формування картини світу старших дошкільників: теорія і практика: монографія / Людмила Шелестова ; Нац. акад. пед. наук України, Ін-т обдаров. дитини НАПН України. – Київ : Інститут обдарованої дитини, 2016. – 526 с.

 

   У монографії представлено результати дослідження картини світу старших дошкільників. Доведено, що вона є певним розуміння світу, системою знань про нього і себе самого як частини світу, яка визначає ціннісні й поведінкові орієнтири. Картина світу дитини є суб’єктивним продуктом її активної діяльності, спрямованої на освоєння світу; формується на основі постійно накопичуваного пізнавального досвіду.
   В роботі описано типи картини світу старших дошкільників, обґрунтовано концептуальні засади та розроблено модель формування картини світу дітей старшого дошкільного віку. Удосконалено зміст пізнавальної діяльності; дібрано комплекси методів, що задовольняють вимоги формування цілісних уявлень про світ; обґрунтовано шляхи й засоби розвитку когнітивного, емоційно-ціннісного та діяльнісного компонентів картини світу старших дошкільників.
   Книжка буде корисна фахівцям у галузі теорії та методики дошкільного виховання: науковцям, викладачам гуманітарних факультетів, аспірантам і студентам педагогічних вищих навчальних закладів, вихователям дошкільних навчальних закладів.

213

Щирі розповіді прочанина своєму духовному отцеві / Пер. з рос. Д. Кічі. – Львів : Свічадо, 2011. – 232 с. – (Джерела Християнського Сходу).


   Прочанин, простий селянин, мандруючи нескінченними дорогами, заїздами та путівцями Святої Руси, дошукується відповіді на запитання: як виконати заохоту святого апостола Павла: "Моліться безперестанку", - і знаходить її в Ісусовій молитві.

223 Janusz Korczak przyjaciel dzieci. W nurcie rozważań pedagogicznych / pod red. M. Czepil, R. Bednarz-Grzybek, M. Hajkowskiej. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2015. – 254 s.

ResourceТNPU

Ministry of Education and Science of Ukraine

Online resource TNPU

Всеукраїнські ресурси

Scientometry

Partners

We are on social networks