Наукова бібліотека висловлює щиру подяку доктору педагогічних наук, професору, ректору Тернопільського національного педагогічного університету імені В. Гнатюка Володимиру Петровичу Кравцю за подаровані книги.

 

86

Агресія. Анексія. Конфлікт. Соціально-педагогічна та психологічна відповідь на виклики для дітей: методичні рекомендації для педагогів дошкільних навчальних закладів / за заг. ред.: К. Б. Левченко, В. Г. Панок, Л. Г. Ковальчук. – Київ : Агенство «Україна», 2016. – 100 с.


   Видання містить опис актуальних викликів для розвитку дітей дошкільних навчальних закладів, які пов’язані з адаптацією до нових умов, переживанням стресових ситуацій та травматичним досвідом. У книзі висвітлено рекомендації для педагогів з формування готовності до роботи в екстремальних умовах, організації сприятливого психологічного мікроклімату підтримки, наведено основні питання просвіти для батьків (зокрема з числа внутрішньо переміщених осіб) щодо допомоги дитині в подоланні психотравматичних подій, стану надмірного психічного напруження і втрати, прийоми ефективного впливу на поведінку дитини та її адаптації до нового місця проживання. Подано програми занять і тренінгів, вправи з окресленої тематики.
   Для вихователів, психологів, соціальних педагогів, методистів дошкільних навчальних закладів, студентів вищих навчальних закладів педагогічного, психологічного та соціального профілю, фахівців громадських організацій, батьків, широкого кола громадськості.

188

Андрущенко В. П. Організоване суспільство: проблема організації та суспільної самоорганізації в період радикальних трансформацій в Україні на рубежі століть : досвід соціально-філософського аналізу / В. П. Андрущенко. – Київ : Атлант ЮЕмСі, 2006. – 498 с.


   У книзі обгрунтована оригінальна модель суспільно-політичної організації в період переходу від тоталітаризму до демократії — «організоване суспільство» — модель правового і морального порядку, що забезпечує оптимальну взаємодію вільних особистостей у процесі новітнього державотворення. Проаналізовані засоби його досягнення й поступового переростання в суспільство громадянської, і демократичної самоорганізації. Розрахована на державних діячів, політиків-державотворців, а також науковців соціально-гуманітарного профілю. Може бути корисна всім, хто шукає і торує шлях до демократії, суспільного порядку і прогресивного розвитку.

189

Безкоровайний Є. І. І так живу…: поезії / Євген Безкоровайний. – Тернопіль : Терно-граф, 2012. – 240 с.


   До цієї збірки поезій увіхішли нові та оприлюднені раніше вірші: імпульсивно-жагучі, відверті, бадьорі, й сумовиті, щемливі й обнадійливо радісні - від подивування до захоплення перед найбільшим Господнім дивом - життям.
   У виданні явлено усе розмаїття тем — від інтимної до громадянської лірики, що якнайповніше розкриває творчу сутність поета.
   Для широкого кола читачів.

190

Бенера В. Є. Самостійна робота студентів у вищій школі України: історичні трансформації (друга половина ХІХ – кінець ХХ ст.) : монографія / Валентина Банера. – Рівне : ПП ДМ, 2011. – 640 с.


   Представлено результати дослідження історичних трансформацій самостійної роботи студентів у вищій школі України другої половини XIX - кінця XX ст.
   Здійснено обгрунтування проблеми за архівними справами фондів Центрального державного історичного архіву України у м. Києві, Центрального державного архіву вищих органів влади і управління України, Державного архіву м. Києва, державних обласних архівів (Харківського, Львівського, Чернівецького), фондів історичних колекцій, бібліотечних рідкісних видань та відділу стародруків, Інституту рукописів Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського.
   Досліджено змістові й процесуальні ретротенденції реалізації форм і методів самостійної роботи студента.
   Розроблено модель організації цілісної наскрізної самостійної роботи студента у вищому навчальному закладі.
   Книга буде корисною вченим, аспірантам, освітянам, студентам, усім, хто цікавиться історією розвитку вітчизняної університетської освіти.

290

Биков В. Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти: монографія / В. Ю. Биков. – Київ : Атіка, 2008. – 684 с.


   У монографії з системних позицій викладено основи теорії моделювання організаційних систем відкритої освіти. На основі аналізу сучасних підходів та інструментів розвитку системи освіти і визначеного теоретико- методологічного апарату системного подання і дослідження організаційних систем, проектуються моделі організаційних систем відкритої освіти, аналізуються особливості їх будови, проектування, реалізації і впровадження. Розглянуто також моделі систем експериментального дослідження об’єктів і процесів в освіті, наводяться й аналізуються результати застосування таких систем при експериментальному дослідженні запропонованих моделей та можливі шляхи використання цих результатів в освітній практиці.
   Книга призначена для науковців, працівників органів управління освітою, викладачів та студентів вищих навчальних закладів, викладачів та слухачів навчальних закладів системи післядипломної педагогічної освіти, вчителів та аспірантів, для всіх тих, кого цікавлять перспективні тенденції розвитку освітніх систем, сучасні підходи щодо їх дослідження і впровадження.

291

Енциклопедія для фахівців соціальної сфери / за заг. ред. І. Д. Звєрєвої. – 2-ге вид. – Київ ; Сімферополь : Універсум, 2013. – 536 с.


   Енциклопедія містить вісім розділів, в яких систематизовано найпоширеніші поняття, терміни й категорії соціальної роботи та соціальної педагогіки, що відображають теоретико-методологічні основи, зміст і напрями соціальної/ соціально-педагогічної роботи, її правові, психологічні, соціокультурні, політичні основи, технології та інновації, а також соціальні інститути та інституції. Зміст термінів, що викладено, розкривається на основі новітніх досягнень соціальної педагогіки, психології, соціології, філософії тощо. У виданні знайшли відображення поняття, які ще не були висвітлені в виданнях подібного характеру, зокрема «альтернативний догляд», «патронаж соціальний», «сімейні групові наради», «технологія соціальна», «франчайзинг» тощо.
   Пряма цільова аудиторія — фахівці із соціальної роботи.
   Видання стане певним пізнавальним ресурсом у професійному самовдосконаленні практиків соціальної сфери, воно буде у нагоді й тим, хто опановує професії соціального педагога та соціального працівника.

191 Енциклопедія української діяспори = Encyclopedia of Ukrainian diaspora. – Т. 1 : Сполучені Штати Америки. Кн.1 : А - К / Василь Маркусь, Дарія Маркусь. – Нью-Йорк ; Чикаго : Наукове товариство ім. Шевченка в Америці, 2009.  – XV, 433 с.
192 Енциклопедія української діяспори = Encyclopedia of Ukrainian diaspora. – Т. 1 : Сполучені Штати Америки. Кн. 2 : Л - Р / Василь Маркусь, Дарія Маркусь. / Нью-Йорк ; Чикаго : Наукове товариство ім. Шевченка в Америці, – 2012. – XIII, 348 с.
292

Журавський В. С. Вища освіта як фактор державотворення і культури в Україні / В. С. Журавський. – Київ : Ін Юре, 2003. – 416 с.


   У монографії аналізуються актуальні проблеми розвитку вищої освіти в Україні, висвітлюється роль освіти в державотворенні та розвитку культури. Велика увага приділяється питанням адаптації вищої освіти до викликів глобалізації та інформаційного суспільства. Автор аналізує тенденції розвитку вищої освіти, основні суперечності та шляхи їх подолання у сучасному українському суспільстві. Досліджуються роль иедагога-вчителя, інформаційних технологій навчання, культури та соціальної роботи у вихованні студентської молоді.
   Розрахована па викладачів та студентів вищих навчальних закладів.

293

Зимомря М. Долі в людях: нариси, інтерв’ю / Микола Зимомря. – Дрогобич : Коло, 2006. – 480 с.


   Книга містить вибрані нариси та інтерв’ю з численного доробку Миколи Зимомрі. Вони висвітлюють життя та творчість відомих культурно-освітніх та церковних діячів, а також провідних представників науки, які своїми працями утверджують і поширюють духовні змагання українського народу як на землі Шевченкової Вітчизни, так і поза її межами.
   Видання розраховане на широке коло читачів, зокрема, вчителів, аспірантів і студентів, усіх, хто цікавиться питаннями літературознавства, критики, педагогіки вищої школи, українознавства.

193

Інноваційна політика: навчальний посібник / За заг. ред. Б. М. Андрушківа. – Тернопіль : Терно-граф, 2012. – 484 с.


   У навчальному посібнику висвітлено основні поняття, еволюцію та особливості формування інноваційної політики в Україні. Представлено курс лекцій з цього предмету. Розкрито організаційні складові і напрями розвитку інноваційної політики в Україні. В цьому контексті розглядаються проблеми реалізації територіальних і галузевих принципів управління. На прикладі національної економіки України аналізується досвід впровадження інноваційної політики, в т. ч. на мікро-, макро- та мезорівнях, використання нових організаційних форм у цьому процесі з урахуванням галузевих та регіональних особливостей.
   Для викладачів і студентів вищих навчальних закладів, працівників органів державної влади та місцевого самоврядування, керівників підприємств, установ і організацій.

294 Клименко Л. П. Системи технологій: навчальний посібник / Л. П. Клименко, С. М. Соловйов, Г. Л. Норд. – Миколаїв : МДГУ ім. Петра Могили, 2007. – 600 с.
194

Мельниченко В. Москва у творчій долі Тараса Шевченка / Володимир Мельниченко. – Москва : Домашня бібліотека, 2015. – 496 с.


   Володимир Мельниченко — доктор історичних наук (1988), член-кореснондент АПН України (2003), заслужений діяч науки України (2004), почесний академік Національної академії мистецтв України (2013), автор 60 книг із історичної, політичної та мистецтвознавчої проблематики.
   З 2001 р. — генеральний директор Культурного центру України в Москві. Видав у російській столиці українською мовою фундаментальні шевченкознавчі праці «Тарас Шевченко: “Моє перебування в Москві”» (2007) та «“На славу нашої преславної України” (Тарас Шевченко і Осип Волинський)» (2008), удостоєні 1 Національної премії України імені Тараса Шевченка (2009).
   Уже після цього побачили світ монографії Володимира Мельниченка: «Тарас Шевченко: “Мій великий друг Щепкін”» (2009), «Шевченківська Москва. Авторська енциклопедія-хроноскоп» (2009), «Тарас Шевченко в Москві» (2010), «Тарас Шевченко: “Друзі мої єдині”» (2013). У книзі, яку читач тримає в руках, уперше досліджено феномен Москви в історичній долі національного Кобзаря і Пророка.

195

Мельниченко В. Тарас Шевченко: «Мій великий друг Щепкін» / Володимир Мельниченко. – Москва : ОЛМА Медиа Групп, 2009. – 480 с.


   Володимир Мельниченко — доктор історичних наук, член-кореспондент АПН України, заслужений діяч науки України, член Національної спілки письменників України і Спілки письменників Росії, автор 40 книг з історичної, політичної і мистецтвознавчої проблематики.
   З 2001 р. — генеральний директор Культурного центру України в Москві, за цей час видав у російській столиці 10 книг українською мовою, в тому числі шевченкознавчі монографії «Тарас Шевченко і Михайло Грушевський на Старому Арбаті», «Тарас Шевченко: „Моє перебування в Москві“», «„На славу нашої преславної України“ (Тарас Шевченко і Осип Бодянський)».
   Читач тримає в руках унікальну в українській і світовій історіографії книгу про дружбу і московські зустрічі Тараса Шевченка та Михайла Щепкіна. Вона присвячується 220-річчю з дня народження Михайла Щепкіна, що виповнилося в 2008 р., та 200-річчю з дня народження Тараса Шевченка, що вже не за горами.

196

Наукова школа академіка Олександри Савченко / Упор.: Я. П. Кодлюк, Т. Я. Довга, Л. М. Заліток [та ін.]. – Київ : Педагогічна преса, 2008. – 188 с.

 

   Книжка містить інформацію про науковий доробок відомого українського вченого, доктора падагогічних наук, професора, академіка АПН України Олександри Яківни Савченко та результати наукових досліджень аспірантів, докторантів і здобувачів, виконаних під її керівництвом. Біобібліографію праць ученого підготовлено науковцями Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського П. І. Роговою, JI. М. Заліток, О. А. Печенежською.
   Видання адресоване науковцям, викладачам-педагогам, дослідникам-початківцям (аспірантам, магістрантам), учителям, студентам педагогічних факультетів.

197

Національна доповідь про стан і перспективи розвитку освіти в Україні: до 20-річчя незалежності України / Національна академія педагогічних наук України; за заг. ред. В. Г. Кременя. – Київ : Педагогічна думка, 2011. – 304 с.


   У виданні здійснено всебічний аналіз стану і розвитку національної освіти за 20-річний період незалежності України, визначено актуальні проблеми освітньої сфери, виявлено причини їх виникнення, запропоновано науково обґрунтовані шляхи модернізації вітчизняної освіти в контексті глобалізації, європейської інтеграції та національної самоідентифікації.
   Розраховано на законодавців, державних управлінців, керівників навчальних закладів усіх рівнів освіти, педагогічних і науково-педагогічних працівників, широку громадськість, усіх, хто прагне підвищення конкурентоспроможності української освіти.

295

Освіта України: нормативно-правові документи / редкол.: В. О. Зайчук, Я. С. Яцків, М. Ф. Степко [та ін.]. – Київ : Міленіум, 2001. – 472 с.


   До збірника включені нормативно-правові документи, що регулюють діяльність системи освіти, визначають основні напрямки її реформування.
   Збірник документів підготовлений до II Всеукраїнського з’їзду працівників освіти і розрахований на працівників державних установ, органів освіти та науки, навчальних закладів, а також широкі кола громадськості.

198

Прокопенко І. Ф. Шляхами щастя тридцять років: до 30-річчя діяльності І. Ф. Прокопенка на посаді ректора Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди / Іван Федорович Прокопенко. – Харків :  СПДФО Прокопенко Г. Є., 2011. – 252 с.


   У виданні висвітлено основні етапи життя, наукову, педагогічну, адміністративну та громадську діяльність ученого зі світовим ім’ям, відомого в Україні та за її межами доктора педагогічних наук, професора, академіка Національної академії педагогічних наук України, академіка Російської академії освіти, заслуженого працівника народної освіти України, ректора Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди.
   Для практичних працівників, учених, менеджерів освіти, керівників і широкого кола читачів.

88

Розбудова миру. Профілактика і вирішення конфлікту з використанням медіації: соціально-педагогічний аспект: навчально-методичний посібник / редкол.: К. Б. Левченко, В. Г. Панок, І. М. Трубавіна [та ін.]. – Київ : Стеценко В. В., 2016. – 192 с.


   Видання містить опис актуальних викликів профілактики росту насильства та конфліктів у суспільстві та шкільному середовищі в умовах анексії частини території України та збройного конфлікту на Сході України. Методичний посібник містить багато теоретичної, практичної інформації та методичних порад з профілактики та вирішення конфліктів мирним шляхом і запровадження медіації та відновних практик у навчальному закладі. Застосування запропонованих технік, методичного інструментарію на практиці дозволить ефективно запобігти проявам насильства серед дітей та підлітків та мінімізувати вказані прояви. Велику практичну спрямованість має програма освітньої діяльності та спецкурс «Базові навички медіатора в навчальному закладі. Забезпечення участі жінок і дітей у вирішенні конфліктів та миробудуванні» для курсів підвищення фахової кваліфікації педагогічних працівників. Подано програми занять і тренінгів, вправи з окресленої тематики.
   Для педагогічних та соціальних працівників, слухачів курсів інститутів післядипломної педагогічної освіти, студентів вищих навчальних закладів педагогічного та соціального профілю, фахівців громадських організацій, широкого кола громадськості.

199

Розвиток сучасної освіти: освітологічні наголоси : наукові праці / за матеріалами Першої Всеукраїнської науково-практичної конференції «Освітологія – науковий напрям інтегрованого пізнання освіти» ; авт. кол.: В. Г. Кремень, О. В. Сухомлинська, І. Д. Бех [та ін.]. – Київ : Київський університет ім. Б. Грінченка, 2011 . – 152 с.


   У науковому виданні подано матеріали пленарного засідання Першої Всеукраїнської науково-практичної конференції «Освітологія — науковий напрям інтегрованого пізнання освіти». У виданні висвітлюються погляди вчених на феномен сучасної освіти; на роль освіти як сфери людинотворення; розглядаються основні проблеми й суперечності сучасної освіти; філософські основи становлення й розвитку освітології в Україні.
    Адресовано науковцям, науково-педагогічним працівникам, аспірантам, магістрантам, слухачам закладів післядипломної педагогічної освіти, вчителям, студентам, усім тим, хто цікавиться проблемами розвитку сучасної освіти.

296

Соціальна робота / В. П. Андрущенко [та ін.] ; Ін-т вищ. освіти АПН України, Держ. центр соц. служб для молоді. – Київ : УДЦССМ, 2001, Кн. 1 : Актуальні проблеми теорії і практики соціальної роботи на межі тисячоліть : монографія / В. П. Андрущенко, В. П. Бех, М. П. Лукашевич [та ін.], 2001. – 344 с.


   Монографія розкриває актуальні проблеми соціальної роботи, а саме: аналіз сучасних теорій даного типу, парадигмальні та системні основи, характеристику об’єкта в загальнолюдському вимірі, поліфункціональність суб’єкта в соціально орієнтованому суспільстві та інше.
   Розрахована на викладачів та студентів навчальних закладів різних рівней, спеціалістів, практиків, волонтерів.

87

Соціально-педагогічна та психологічна допомога сім′ям з дітьми в період військового конфлікту: навчально-методичний посібник / за заг. ред.: К. Б. Левченко, В. Г. Панок, І. М. Трубавіна. – Київ : Агенство «Україна», 2015. – 176 с.


   Видання містить аналіз становища сімей з дітьми в Україні в умовах військового конфлікту; опис міжнародного та вітчизняного досвіду соціально-педагогічної та психологічної роботи в такій ситуації; теоретичні та методичні матеріали з надання психологічної допомоги постраждалим унаслідок масових зіткнень і бойових дій, вимушеним переселенцям, особливо дітям; аналіз змісту, концепцій і стратегій соціально-педагогічної роботи в період конфлікту, а також методичні рекомендації та розробки для педагогічних працівників, психологів, інших фахівців, які працюють із сім’ями, що постраждали внаслідок конфлікту.
   Для класних керівників, соціальних педагогів, практичних психологів, педагогічних і соціальних працівників, студентів вищих навчальних закладів педагогічного та соціального профілю, фахівців громадських організацій, широкого кола громадськості.

297

Строцень Б. Черняхівська культура Західного Поділля: монографія / Богдан Строцень. – Тернопіль : Астон, 2008. – 272 с.


   Монографія присвячена визначенню особливостей черняхівської культури Західного Поділля та з’ясуванню зв’язків матеріальної культури черняхівського населення регіону з ранньослов’янським етносом. На основі аналізу наявних матеріалів виділено дві великі групи пам’яток, що територіально співпадають, в основному, із ландшафтними регіонами - Тернопільським та Придністровським. Виокремлено спільні та відмінні риси для обох груп. Книга розрахована на археологів, істориків, краєзнавців, викладачів та студентів історичних факультетів, учителів історії і всіх, хто цікавиться давньою історією України.

200

Творчий розвиток особистості засобами мистецтва: навчально-методичний посібник / за ред.., передмова Н. Г. Ничкало. – Чернівці : Зелена Буковина, 2011. – 280 с.


   У монографії висвітлено історичні, теоретичні та методичні засади творчого розвитку особистості засобами різних видів мистецтва; обгрунтовано філософські, педагогічні, психологічні та мистецтвознавчі підходи до розуміння сутності мистецтва як культурного феномену, що мас потужний потенціал формування творчої особистості у процесі мистецької діяльності; визначено методологічні, педагогічні принципи вивчення вітчизняної та світової культурної спадщини у системі педагогічної освіти; розглянуто актуальні проблеми використання мистецтва у змісті допрофесійної і професійної підготовки учнівської молоді.
   Рекомендовано для педагогів загальноосвітніх шкіл, професійно-технічних навчальних закладів, викладачів, студентів вищих і середніх педагогічних, спеціалізованих мистецьких навчальних закладів, слухачів інститутів післядипломної педагогічної освіти,а також для науковців, аспірантів і докторантів.

298

Теоретичні та методичні засади розвитку педагогічної освіти: педагогічна майстерність, творчість, технології: збірник наукових праць / за заг. ред. Н. Г. Ничкало. – Харків : НТУ «ХПІ», 2007. – 644 с.


   Висвітлено теоретико-методологічні засади розвитку педагогічної освти в контексті цивілізаційних змін в умовах глобалізаційних процесів, обгрунтовано концептуальні засади розвитку педагогічної майстерності в умовах неперервної освіти, проаналізовано європейські контексти освіти, особливості підготовки вчителя загальноосвітніх і професійних навчальних закладів до педагогічної дії, а також проблеми готовності педагога до інноваційної виховної діяльності.
   Для працівників вищих навчальних закладів, інститутів післядипломної педагогічної освіти, органів державної влади, аспірантів і докторантів, усіх, хто цікавиться питаннями підготовки і підвищенням кваліфікацій' вчителів.

299

Тернопільський енциклопедичний словник. Т. 1 : А - Й / редкол.: Г. Яворський, Б. Мельничук, М. Ониськів та ін. – Тернопіль : Збруч, 2004. – 696 с.


   “Тернопільський Енциклопедичний Словник” - перше в історії області видання, що подає про Тернопільщину систематизовану новітню інформацію з різних галузей: історії, географії, економіки, політики, освіти, науки, літератури, мистецтва, спорту тощо; містить відомості про визначних уродженців краю та відомих людей, які тут жили і творили.

   Видання буде корисним для науковців, педагогів, студентів і школярів, краєзнавців, усіх, хто цікавиться минулим та сучасним регіону.

300


Український націоналізм: антологія. Т. 1. / Упор. В. Рог. – Київ : Українська видавнича спілка ім. Юрія Липи, 2009. – 384 с.

 

   До збірки увійшли основоположні праці теоретиків українського націоналізму першої половини XX століття. Тематика творів охоплює широкий спектр проблематики: морально-етичні аспекти, геополітичні напрямні, філософські підстави, державотворчі концепції, соціальні питання, політичні візії. До антології поміщено твори Миколи Міхновського, Дмитра Донцова, Олени Теліги, Миколи Сціборського, Володимира Яніва, Юрія Липи, Олега Ольжича, Ярослава Стецька, Степана Бандери та інших мислителів.
   Книга рекомендується політологам, історикам, громадським дічам, всім, хто цікавиться історією розвитку української суспільнополітичної думки.

201

Філіпчук Г. Націєтворчість освіти: монографія / Георгій Філіпчук. – Чернівці : Зелена Буковина, 2014. – 400 с.


   У роботі на основі суспільно-педагогічного аналізу висвітлюються важливі проблеми і завдання культурно-освітнього і соціально-політичного характеру, спрямовані на зміцнення націєтворчих процесів в Україні. Сутність розгляду — громадянсько-освітній коніекст державного і національного розвитку, впровадження в зміст освіти головних педагогічних принципів людиноцентризму, україноцентризму, природо- і культуровідповідності, які стимулюють формування національної свідомості, ідентичності і єдності українського народу, творення консолідованої політичної нації. Показано значущість національно-оберігаючої освітньої політики, пріоритету утвердження власного національного «Я» для подальшого поступу України в загальноєвропейську спільність. Виховання нації, її безпека визнається найголовнішим стратегічним завданням держави і суспільства.
   Подані матеріали можуть бути корисними для тих, кого цікавлять проблеми освітньої політики, виховання нинішнього і наступних поколінь українців, хто воліє бачити Україну успішною на шляху європеїзму і сталого розвитку.

202

Шимчишин М. Герлемський ренесанс (історія, теорія, поетика та афро-американська замість) : монографія / Марія Шимчишин. – Тернопіль : Підручники і посібники, 2010. – 320 с.


   У монографії досліджується літературний рух чорношкірих американців — Гарлемський ренесанс, розквіт якого припадає на 1910-1920 роки. Проаналізовано передумови його виникнення та етапи розвитку. Авторка розглядає Гарлемське відродження у контексті формування нової американської та афро-американської ідентичностей. Основна увага звертається на модуси расової тожсамості й шляхи їхнього оприявлення у художніх текстах. Уперше в українському американознавстві досліджується творчість Дж. В. Джонсона, В. Термена, Р. Фішера, Дж. Фосет і Н. Ларсен.
   Монографія розрахована на фахівців у галузі зарубіжної літератури, літератури США та теорії літератури, викладачів, аспірантів і студентів гуманітарних факультетів університетів.

203

Яцканин І. Мед і сіль: проза / Іван Яцканин. – Тернопіль : Терно-граф, 2016. – 192 с.


   До нової книги «Мед і сіль» українського письменника Івана Яцканина увійшли твори, написані за останнє десятиліття. Він живе і творить у словацькому місті Пряшів. Тематика новел та оповідань автора - розмаїта. Тут повістує прозаїк і про життя простих селян із Бескидів, юних, молодих, зрілих, старших, і про долі жителів містечок. Письменник вдало поєднує у своїй прозі спостереження із побутування українців Словаччини, які живуть у горах і низинах на сході й півночі цієї країни. Усіх героїв об’єднує любов до кревної землі, переживання за долі Вітцівщини.
   Книга приваблює динамікою і лаконічністю сюжетів, лірико-філософським осмисленням світу, драматизмом світосприйняття, довірливістю тону. Мова творів - образна, насичена діалектизмами, що створює особливий мелос оповідей.
   Книга розрахована на масового читача.

204

Новая дидактика: от субъектных – к трисубъектным отношениям : учебное пособие для студентов высших учебных заведений / под. ред. А. В. Спиваковского. – Херсон : Айлант, 2016. – 276 с.


   Пособие — стремление авторов осмыслить трансформационные изменения высшего образования современности. Профессионального образования, которое не ограничивается лишь образовательной, научной и управленческой деятельностью, а расширяет свои функции к селекции и инновациям. Обоснованы категории новой трисубъектной дидактической модели, которая меняет ментальность преподавателей и студентов, обеспечивая свободу и открытость. Полная детализация обозначенной дидактической системы может быть достигнута благодаря дальнейшим научным исследованиям. В содержание вошли разделы, которые до недавнего времени считались невероятными.
   Публикация адресована руководителям образования, преподавателям, ученым, студентам и неравнодушным педагогам.

205

Управление диссертационным советом: практическое пособие / Н. И. Аристер, С. Д. Резник; под общ. ред. Ф. И. Шамхалова. – 3-е изд., перераб. и доп. – Москва : ИНФРА-М, 2010. – 464 с. – (Менеджмент в науке).


   Обеспечение качества экспертизы и защиты диссертаций - сложный управленческий процесс, требующий профессионального руководства деятельностью диссертационных советов.
   На основе обобщения опыта работы таких советов рассматривается система формирования, планирования и организации их деятельности.
   Особое внимание уделено контролю и путям повышения качества деятельности советов, системе работы с соискателями, научными руководителями и оппонентами, организации личной деятельности руководителей советов.
   Для руководителей и членов диссертационных советов, оппонентов, научных руководителей, соискателей ученых степеней, а также для всех, кто изучает рассматриваемые проблемы.

301

Шульц Д. Психология и работа / Д. Шульц, С. Шульц. – 8-е изд. – Санкт-Петербург : Питер, 2003. – 560 с. – (Мастера психологии).


   Этот учебник по индустриально-организационной психологии представляет собой информативный, содержательный «путеводитель» по миру бизнеса и индустрии. Авторы рассказывают о развитии компьютерных технологий и о том, как индустриально-организационная психология влияет на жизнь людей, которые ищут работу, проходят обучение без отрыва от производства, делают карьеру и покупают товары и услуги. Книга будет полезна не только студентам-психологам, но и специалистам в области психологии менеджмента, организационной психологии, а также работникам кадровых служб и управленцам.

ResourceТNPU

Ministry of Education and Science of Ukraine

Online resource TNPU

Всеукраїнські ресурси

Scientometry

Partners

We are on social networks