Наукова бібліотека ТНПУ ім В. Гнатюка висловлює щиру подяку кандидату філософських наук, доценту кафедри теорії і практики перекладу ТНПУ ім. В. Гнатюка Світлані Володимирівні Кравець за подаровані книги.

 

145

Бойко О. Д. Історія України: навчальний посібник для студ. вищих навч. закл. / О. Д. Бойко ; ред. В. А. Сучек. – 2-ге вид., доповн. – Київ : Академія, 2002. – 656 с. – (Альма-матер).


   Це — друге видання посібника, який за нетривалий час здобув неабияку популярність у вищій школі. Студентів і викладачів приваблювали не тільки його компактність, лаконічність, а передусім концептуально-смислова самодостатність, оригінальне і разом з тим науково коректне мислення автора, розкуте і водночас тактовне слово.
   У процесі підготовки до друку цього видання уточнено деякі формулювання, розширено, конкретизовано висвітлення окремих подій і фактів, які розглядаються в єдностях та суперечностях різноманітних тенденцій з осмисленням їх витоків, обумовленості мотивів вчинків конкретних історичних постатей. Виклад подій доведено до середини 2001 р.
   Посібник прислужиться студентам, викладачам вищих навчальних закладів. Корисним він буде учителям середніх загальноосвітніх шкіл, усім, хто прагне пізнати суть і наслідки подій минулого нашого народу.

146

Вейль С. Укорінення. Лист до клірика / Сімона Вейль. – Київ : «Д. Л.», 1998. – 297 с.

 

   Вибрані роботи Сім они Вейль (1909 — 1943), видатного французського мислителя, включає в себе праці, присвячені питанням філософії, релігії, етики, політики, та права.
   Для фахівців і широкого кола читачів, які цікавляться сучасною західною філософською думкою.

147

Івакін О. А. Філософія: навчальний посібник / О. А. Івакін. – Одеса : Юридична література, 2004. – 280 с.

 

   В основі цього навчального посібника лежить нещодавно опублікована монографія — Івакін А. А. «Диалектическая философия», Одесса, 2003. Крім перекладу її на українську мову, автор істотно скоротив і дещо переробив текст із метою додання йому більш дохідливої для студента форми викладу.
   Навчальний посібник має авторський характер, тобто містить у собі наукові висновки самого автора, а також (у розділі «Філософія») — висновки його співавторів по колективній праці «Диалектическая логика», Алма-Ата, 1983—1987.
   Основна особливість навчального посібника полягає в тому, що теоретичні і методологічні проблеми філософського пізнання викладаються в ньому систематично, на основі діалектичного методу сходження від абстрактного до конкретного.
   Навчальний посібник розрахований на студентів, аспірантів, а також усіх, хто цікавиться філософією.

148

Кирилюк Ф. М. Політологія Нової доби: навч. посіб. для студ. вузів / Ф. М. Кирилюк. – Київ : Академія, 2003. – 304 с. – (Альма-матер).

 

   У посібнику викладено основні політологічні доктрини, концепції Нової доби, висвітлено розвиток політичного знання в єдності його світоглядних засад, теоретичного змісту і програмних вимог. Особливу увагу приділено характеристиці філософського змісту основних напрямів політичної ідеології, формуванню і розвитку методології та гуманістичних засад політології. Розкрито особливості, основні положення політичних учень найвидатніших мислителів того часу.
   Для студентів вищих навчальних закладів.

149

Політологія: підручник / ред.: О. В. Бабкіна, В. П. Горбатенко. – 2-е вид., переробл. і допов. – Київ : Академія, 2002. – 528 с. – (Альма-матер).


   Підручник, перше видання якого було схвально сприйнято вузівською громадськістю, у новому варіанті охоплює значно ширший спектр історико-теоретичних і прикладних проблем, акцентуючи на пізнанні сутності й особливостей вияву за різних часів і в різних суспільствах феномену політики, закономірностей політичного розвитку суспільств, специфіки реалізації політичних інтересів, співвідношення політичних технологій з етикою, мораллю. Його новизна полягає у національно орієнтованій інтерпретації світової політичної науки, демократичному підході авторів до висвітлення загальноцивілізаційних і вітчизняних процесів, проблем політичного життя.
   Розрахований на студентів, викладачів вищих навчальних закладів, аспірантів, прислужиться всім, хто цікавиться засадничими принципами функціонування політики як одного з найважливіших суспільних феноменів.

150

Політологія: наука про політику : підручник / ред.: В. Г. Кремень, М. І. Горлач. – 3-є вид., випр. та допов. – Харків : Єдінорог, 2001. – 640 с.


   Підручник – спроба систематизованого викладення курсу науки про політику – політології. Розкриваються основні віхи становлення і розвитку політичної думки, викладається суттєвість ідей національної державності і демократії в історії політичної думки України, висвітлена ідея політичної влади, субєктивні аспекти політики, суттєвість політичної системи, основні типи політичних режимів, складові політичного процесу.
   Підручник написаний на основі класичних джерел и праць відомих сучасних зарубіжних і вітчизняних соціологів, політологів, філософів.

   Підручник написаний на основі класичних джерел і праць відомих сучасних зарубіжних і вітчизняних соціологів, політоогів, філософів.

   Врахований досвід вивчення науки про політику у вищих навчальних закладах США, Англії, Німеччини, Росії, України.

   Розраховано для викладачів і студентів вищих навчальних закладів.

151

Степанов О. М. Основи психології і педагогіки: посібник для студ. вищ. навч. закладів / О. М. Степанов, М. М. Фіцула. – Київ : Академвидав, 2003. – 504 с. – (Альма- матер).

 

   У посібнику розкрито загальні засади психології та педагогіки з урахуванням історичного досвіду і сучасних реалій вітчизняної школи.
   Складається він із двох структурно цілісних частин. У першій з'ясовано основні категорії та актуальні методологічні проблеми сучасної психології, проаналізовано психологічні закономірності пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери особистості та функції спілкування, охарактеризовано темперамент, характер, здібності індивідуальності. Матеріал другої частини розкриває основні закономірності цілісного педагогічного процесу, актуальні проблеми дидактики і теорії виховання.    
   Посібник містить короткий термінологічний словник, запитання і завдання для закріплення матеріалу та актуалізації мисленнєвої діяльності.
   Адресований студентам вищих навчальних закладів.

152

Соціологія: підручник для студ. вузів / В. Г. Городяненко, О. В. Гілюн, А. В. Демічева [та ін.] ; за ред. В. Г. Городяненка. – 2-ге вид., переробл., доповн. – Київ : Академія, 2003. – 560 с. – (Альма-матер).


   Це — друге видання популярного серед студентів підручника, який висвітлює основні етапи становлення соціології як науки, розвитку соціологічних знань в Україні, розкриває сутність суспільства як соціальної системи, специфіку різноманітних галузей соціологічних знань, методику і техніку соціологічних досліджень.
   Значну увагу зосереджено на особливостях новітніх соціальних феноменів, властивих постіндустріальним суспільствам та спричинених процесами глобалізації, а також на інноваційних пошуках сучасної соціології.
   Для студентів вищих навчальних закладів.

153

Фіцула М. М. Педагогіка : навч. посіб. для студ. вищих пед. закл. освіти / М. М. Фіцула. – Київ : Академія, 2003. – 528 с. – (Альма-матер).


   У посібнику розкрито загальні засади педагогіки, теорії навчання й виховання учнів, управління навчально-виховним процесом у загальноосвітній школіз урахуванням сучасних досягнень педагогіки і психології, досвіду розбудови та особливостей сучасного реформування української школи. Подано матеріал з історії виховання, школи і педагогіки, а також розвитку шкільництва і педагогічної думки в Україні від часів Київської Русі до сьогодення.

ResourceТNPU

Ministry of Education and Science of Ukraine

Online resource TNPU

Всеукраїнські ресурси

Scientometry

Partners

We are on social networks