Наукова бібліотека ТНПУ ім. В. Гнатюка висловлює щиру подяку доктору педагогічних наук Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих ім. І. Зязюна НАПН України Наталії Олександрівні Філіпчук за подаровані книги.

 

200

Філіпчук Н. Музейна педагогіка : навчальна програма спецкурсу / Наталія Філіпчук ; Ін-т пед. освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України. – Київ : ТАЛКОМ, 2020. – 43 с.

 

   Представлено навчальну програму спецкурсу для педагогічного персоналу, комплекс завдань, розроблених на основі традиційних та інноваційних форм і методів використання засобів музейної педагогіки в умовах неформальної освіти. Під час структурування змісту завдань, добору відповідних форм і методів враховано, яким чином можна формувати здатність до критичного оцінювання історичних подій на основі потенціалу музейної педагогіки; налагоджувати діалогову взаємодію у системі «школа – музей»; удосконалювати уміння педагогів щодо тематичного добору музейних експозицій з урахуванням індивідуальних потреб особистості; використовувати потенціал реальних та віртуальних екскурсій. Комплекс завдань спрямований на інтенсифікацію опанування тематичного матеріалу музеїв культурологічного, мистецтвознавчого спрямування. Авторська розробка рекомендована для впровадження в процес підготовки фахівців педагогічного профілю, адресована вчителям, студентам, педагогам-практикам, аспірантам і здобувачам.

201

Філіпчук Н. Музейна педагогіка у неформальній освіті педагогів-практиків : методичні рекомендації / Наталія Філіпчук ; Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України. – Київ : Талком, 2020. – 80 с.

 

   У методичних рекомендаціях для опанування потенціалу музейної педагогіки педагогами в умовах неформальної освіти представлено ґенезу становлення української музейної педагогіки; висвітлено суспільно-політичні та ідеологічні засади розвитку музеєзнавства в Україні; обґрунтовано теоретичні основи музейної педагогіки як міждисциплінарної галузі наукового знання. Схарактеризовано особливості музейної політики у трансформаційних процесах сучасної української освіти; здійснено прогностичне обґрунтування перспектив конструктивного використання надбань українських музейних інституцій і досягнень музейної педагогіки в сучасних соціокультурних умовах на різних рівнях: концептуальному, законодавчо-регулятивному, організаційно-просвітницькому, особистісному.

   Рекомендовано для практичного використання у процесі неформального навчання педагогів-практиків, адресовано вчителям, студентам, магістрантам, аспірантам і здобувачам.

199

Філіпчук H. Педагогічно-просвітницька діяльність музеїв України (кінець XIX -початок XXI століття) : монографія / Наталія Філіпчук ; за науковою редакцією Н. Г. Ничкало. – Київ : ТОВ «Юрка Любченка», 2020. – 468 с.

 

   У монографії на основі міждисциплінарного аналізу висвітлено методологічні, теоретичні, організаційно-методичні засади становлення і розвитку музейної справи в Україні, здійснено порівняльний аналіз зарубіжного досвіду педагогічно-просвітницької діяльності музеїв, розкрито сутність музейної педагогіки як субдисципліни педагогічної науки та значення феномена музейної культури для особистісного, національного, громадянського виховання, проанайзовано основні напрями і зміст педагогічної взаємодії музейних і освітніх закладів.

   Для науково-педагогічних працівників, фахівців музейної справи, керівників закладів освіти і культури, аспірантів і докторантів, громадських просвітницьких організацій.

 

ResourceТNPU

Ministry of Education and Science of Ukraine

Online resource TNPU

Всеукраїнські ресурси

Scientometry

Partners

We are on social networks

[ Geri ] [ Geri ]