Наукова бібліотека ТНПУ ім. В. Гнатюка висловлює щиру подяку доктору педагогічних наук, професору кафедри педагогіки і методики початкової та дошкільної освіти Олександрі Іванівні Янкович за подаровані книги.

 

230

Вокер Т. Як навчають у Фінляндії : найкраща шкільна освіта / Тімоті Д. Вокер ; пер. з англ. Н. Лавської. – Київ : Видавнича група КМ-БУКС, 2018. – 232 с.

 

   Фінляндія неабияк здивувала світ, коли в 2001 році її п’ятнадцятирічні школярі, які взяли участь у Міжнародній програмі з оцінювання освітніх досягнень учнів (PISA), отримали найбільшу кількість балів під час тестувань з математики, природничих наук і читання. І сьогодні ця невелика північна країна продовжує лідирувати за якістю шкільного навчання. Тімоті Вокер, американський вчитель, що кілька років працював у Гельсінкі, докладно розповідає, яким чином побудовано систему освіти в Фінляндії (це, зокрема, нетривалі уроки, невеликі за обсягом домашні завдання, стандартизовані тестування), чому фінські школярі досягають найкращих результатів, і радить якомога ширше впроваджувати напрацьовані фінами методики та засоби навчального процесу.
   Це видання буде корисним усім, хто прагне змін у шкільній освіті.
232

Демченко О. П. Виховні ситуації в особистісно зорієнтованому просторі початкової школи : монографія / О. П. Демченко. – К. : Слово, 2014. – 416 с.

   У монографії цілісно узагальнено теоретичні підходи щодо значення і місця виховних ситуацій у системі методів виховання, систематизовано й доповнено методичні особливості їх моделювання в особистісно зорієнтованому освітньому просторі початкової школи; розкрито сутність готовності майбутніх учителів початкових класів до створення виховних ситуацій як складової загальної готовності до виховної роботи; обґрунтовано науково-методичне забезпечення підготовки майбутніх учителів початкових класів до створення виховних ситуацій.
   Адресовано дослідникам у галузі теорії та методики виховання, викладачам вищих педагогічних навчальних закладів освіти, слухачам магістратури, студентам, учителям та широкому педагогічному загалу.
54 Заболотна О. А. Теорія і практика альтернативної шкільної освіти у країнах Європейського Союзу : монографія / О. А. Заболотна. – Умань : Жовтий О. О., 2013. – 364 с.
51

Зимомря М. І. Сутність шкільництва в інонаціональному середовищі : біобібліографічний покажчик праць Ярослава Грицковяна / М. І. Зимомря, Л. Б. Шагала ; відп. ред. І. М. Зимомря ; ДДПУ ім. І. Франка. – Дрогобич : Коло, 2012. – 123 с.

 

   Книга містить нарис про життя і творчість відомого українського педагога Ярослава Грицковяна, який понад п’ятдесят років працював в інонаціональному середовищі (Польща), а також подані найважливіші публікації вченого в галузях освіти, літературознавства, перекладознавства, культурознавства, краєзнавства та методики викладання української мови.
53 Коробченко А. А. Історія шкільної природничої освіти в Україні (друга половина ХІХ - початок ХХ ст.) / А. А. Коробченко. – Мелітополь : Видавничий будинок Мелітопольської міської друкарні, 2014. – 308 с.
49

Міхеєнко О. І. Основи раціонального та оздоровчого харчування : навчальний посібник для студ. вищ. навч. закл. / О. І. Міхеєнко. – Суми : Університетська книга, 2013. – 184 с.

 

   Серед різноманітних чинників зовнішнього середовища, які впливають на організм і визначають здоров’я людини, харчування є одним із найважливіших. Немає такої проблеми зі здоров’ям, на яку, певною мірою, не впливало б харчування. У разі якщо людина переходить від випадкового, бездумного й автоматичного харчування до усвідомленого, творчого, індивідуального, цілющого, її життя суттєво змінюється.

   Для студентів спеціальності «Здоров’я людини», валеологів, біологів, фізіологів, учителів, які викладають курс «Основи здоров’я», а також широкого кола читачів, яких цікавлять питання здоров’я, здорового способу життя та культура харчування.

233

Островська М. Підготовка вчителя початкової освітньої ланки до впровадження інноваційних технологій в рецепції сьогодення : монографія / М. Островська. – Берегове ; Ужгород : ЗУІ ім. Ф. Ракоці ІІ : ТОВ РІК-У, 2023. – 344 с.

 

   У монографії досліджено досвід підготовки майбутніх вчителів початкових класів до впровадження інноваційних технологій в умовах реформування школи першого ступеня, запровадження нових нормативних документів, які регламентують зміст, форми, методи та засоби фахової підготовки студентів спеціальності «Початкова освіта» до професійної діяльності. Значна увага у монографії приділяється питанням становлення, розвитку та змісту нових технологій навчання і виховання, готовності вчителя початкової школи до впровадження інноваційних освітніх технологій з урахуванням сучасних пріоритетів освіти: переходу від знаннєвої до компетентнісної парадигми та профілізації закладів загальної середньої освіти. Основні положення й результати роботи потенційно корисні студентам педагогічних факультетів ЗВО, вчителям початкової освітньої ланки, викладачам педагогічних ЗВО, всім, хто займається питаннями розвитку національної освіти для переосмислення та ефективної організації процесу підготовки фахівців початкової освіти.
267

Сливка Л.  Здоров′язбережувальне виховання учнів загальноосвітніх шкіл Польщі (ХХ - початок ХХІ століття) : монографія / Лариса Сливка. – Івано-Франківськ : Дискурс, 2022. – 588 с.

 

   Монографію присвячено теоретичним основам і практичним засадам реалізації здоров’язбережувального виховання учнів загальноосвітніх шкіл Польщі у хронологічних межах «XX - початок XXI століття». На основі аналізу широкої джерельної бази висвітлено соціокультурні і педагогічні детермінанти становлення і розвитку цього педагогічного процесу на польських землях, запропоновано його періодизацію, схарактеризовано й узагальнено найважливіші педагогічні ідеї щодо відповідних виховних впливів, сконцентровані у творчій спадщині відомих і малознаних репрезентантів польської спільноти, у навчальних та виховних програмах загальноосвітніх шкіл, матеріалах масових акцій (з’їзди, конгреси, симпозіуми), та проаналізовано форми, методи і засоби практичної реалізації здоров’язбережувального виховання учнів. Запропоновано можливості доцільного використання прогресивного польського досвіду здоров’язбережувального виховання учнів загальноосвітніх шкіл в українській освітній практиці. 
   Для науковців, викладачів, учителів, студентів вищих навчальних закладів.
50 Профілактика та корекція відхилень поведінки : навчальний посібник / укладач Лариса Мафтин. – Чернівці : Чернівецький національний університет ім. Ю. Федьковича, 2021. – 368 с.
318 Фунтікова О. О. Викладання методик дошкільної освіти / О. О. Фунтікова, К. Й. Щербакова. – Мелітополь : Видавничий будинок Мелітопольської міської друкарні, 2016. – 192 с.
52

Царик О. Формування культури писемного мовлення особистості в системі вітчизняної шкільної освіти першої половини ХХ ст. : монографія / Ольга Царик. – Тернопіль : ТНЕУ, 2016. – 426 с. 

 

   У монографії узагальнено теоретичні основи розвитку культури мовлення, розглянуто закономірності розвитку культури писемного мовлення, проаналізовано дидактичні основи розвитку мовлення учнів, теоретико-методичні основи підготовки вчителів до професійної діяльності в навчальних закладах України першої половини ХХ ст.

   Для науковців, викладачів, аспірантів, студентів.

 

ResourceТNPU

Ministry of Education and Science of Ukraine

Online resource TNPU

Всеукраїнські ресурси

Scientometry

We are on social networks

[ Geri ] [ Geri ]