Web of Science ResearcherID: F-2685-2016

Gorihna

Кандидат педагогічних наук

Доцент кафедри спеціальної та інклюзивної освіти

 

Персональні веб–ресурси:

Офіційна сторінка

Наука України 

GoogleАкадемія

ORCID

Web of science

Scopus

 

 

Бібліографія 

 (статті, монографії, навчальна література, тези конференцій та ін.)

2024 рік

  1. Горішна Н. Моніторинг та оцінка соціально-реабілітаційних послуг для дітей з інвалідністю: сучасні підходи і практики / Н. Горішна, Г. Слозанська // Інклюзивна освіта: ідея, стратегія, результат : матеріали ІV Всеукраїнської міждисциплінарної науково-практичної конференції з міжнародною участю (м. Тернопіль, 25 квітня 2024 р.). – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2024. – С. 56-59

2023 рік

  1. Слозанська, Г. Безперервний професійний розвиток педагогів закладів спеціальної та інклюзивної освіти в умовах формальної, неформальної та інформальної освіти / Г. Слозанська, О. Пежинська, Н. Горішна // Ввічливість. Humanitas : науковий журнал. – Луцьк : Гельветика, 2023. – Вип. 3. – С. 157-166. DOI : https://doi. org/10.32782/humanitas/2023.3.21
  2. Горішна Н. М. Законодавчі аспекти соціальної реабілітації дітей з інвалідністю: вітчизняний та зарубіжний досвід / Н. М. Горішна, Ж. В. Петрочко, О. Ю. Столярик // Інклюзія і суспільство : науковий журнал. Кам’янець-Подільський : Гельветика, 2023. – Вип. 2. – С. 19-27. DOI : https://doi.org/10.32782/2787-5137-2023-2-3
  3. Горішна Н. М. Комплексний підхід при наданні соціально-реабілітаційних послуг дітям з інвалідністю: аналіз міжнародних документів / Н. М. Горішна, Ж. В. Петрочко // Human problems and ways to solve them : The VI International Scientific and Practical Conference (October 23-25, 2023). – Rome, 2023. – P. 151-156
  4. Методичні рекомендації до виконання та захисту випускної кваліфікаційної роботи : для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня за спеціальністю 016 «Спеціальна освіта» спеціалізацією «Логопедія» / В. А. Поліщук, Г. І. Слозанська, Н. М. Горішна [et al.]. – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2023. – 50 с.
  5. Горішна Н. М. Логопедичні послуги в Україні у час війни: результати крос-секційного дослідження / Н. М. Горішна, Г. І. Слозанська // Спеціальна освіта та соціальна інклюзія: виклики ХХІ століття : матеріали ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю (м. Запоріжжя, 22 лист. 2023 р.). – Запоріжжя : Запорізький національний університет, 2023. – С. 50-52
  6. Штанькевич З. С. Особливості лексико-граматичної складової мовлення у дітей із загальним недорозвитком мовлення / Н. М. Горішна ; наук. кер. Н. М. Горішна // Актуальні питання розвитку особистості: сучасність, інновації, перспективи : збірник наукових праць за матеріалами Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (м. Житомир, 25 квітня 2023 р.). – Житомир : ЖДУ ім. І. Франка, 2023. – С. 302-305
  7. Карпяк О. П. Особливості сприймання і розуміння усного мовлення дітьми молодшого шкільного віку з розладами спектра аутизму / О. П. Карпяк ; наук. кер. Н. М. Горішна // Актуальні питання розвитку особистості: сучасність, інновації, перспективи : збірник наукових праць за матеріалами Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (м. Житомир, 25 квітня 2023 р.). – Житомир : ЖДУ ім. І. Франка, 2023. – С. 145-148
  8. Горішна Н. Підготовка педагогів до навчання дітей з особливими освітніми потребами і травматичним досвідом війни: виклики та можливості / Н. Горішна, Г. Слозанська // Інклюзивна освіта: ідея, стратегія, результат : матеріали ІІІ Всеукраїнської міждисциплінарної науково-практичної конференції з міжнародною участю (м. Тернопіль, 23-24 квітня 2023 р.). – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2023. – С. 82-85
  9. Слозанська Г. Роль освіти впродовж життя у підготовці фахівців спеціальної та інклюзивної освіти / Г. Слозанська, Н. Горішна // Аксіопсихологічні вектори розвитку сучасної освіти : збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції (м. Тернопіль, 19 – 20 жовтня 2023 р.). – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2023. – С. 86-90
  10. Слозанська Г. Соціальна підтримка ветеранів/ветераном російсько-української війни та членів їхніх сімей у воєнний та повоєнний час / Г. І. Слозанська, Н. М. Горішна, Д. Бибик [та ін.] // Social Work and Education. – Vol. 10. – No. 1. – P. 47-62. DOI : 10.25128/2520-6230.23.1.5
  11. Горішна Н. Соціальні навички в дітей з розладами аутистичного спектру: підходи до розвитку / Н. Горішна // Інклюзивна освіта як індивідуальна траєкторія особистісного зростання дитини з особливими освітніми потребами : збірник матеріалів VІ Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю (м. Вінниця, ВДПУ ім. М. Коцюбинського, 27 квітня 2023 р.). – Вінниця, 2023. – Вип. 5.
  12. Горішна Н. М. Стратегії навчання дітей з розладами аутистичного спектра в умовах інклюзивного освітнього середовища / Н. М. Горішна // Актуальні питання розвитку особистості: сучасність, інновації, перспективи : збірник наукових праць за матеріалами Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (м. Житомир, 25 квітня 2023 р.) – Житомир : ЖДУ ім. І. Франка, 2023. – С. 83-85

2022 рік

  1. Слозанська Г. Навчання впродовж життя у підготовці та перепідготовці фахівців спеціальної та інклюзивної освіти / Г. Слозанська, Н. Горішна // Інклюзивна освіта: ідея, стратегія, результат : Матеріали ІІ Всеукраїнської міждисциплінарної науково-практичної конференції з міжнародною участю на базі інклюзивно-ресурсного центру Тернопільського національного педагогічного університеті імені Володимира Гнатюка (м. Тернопіль, 20 жовтня 2021 р.). – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2022. – С. 161-164.
  2. Горішна Н. М. Організація інклюзивного навчання дітей з розладами аутистичного спектру: особливості та шляхи вдосконалення / Н. М. Горішна // Інклюзія в дії: стратегії впровадження в Україні та світі: колективна монографія. – Тернопіль : Осадца Ю.В., 2022. – C. 164-211.
  3. Ленцик І. Б. Соціально-психологічний тренінг як засіб розвитку комунікативних навичок дітей молодшого підліткового віку з інтелектуальними порушеннями / І. Б. Ленцик ; наук. кер. Н. М. Горішна // Актуальні проблеми сучасної психологічної науки: виклики сучасності : збірник наукових праць за матеріалами Всеукраїнської студентської інтернет-конференції (м. Житомир, 10 жовтня 2022 р.). – Житомир : ЖДУ імені Івана Франка, 2022. – С. 156-159
  4. Ломінська М. Я. Сутність і значення фізичного розвитку для ефективного функціонування дітей з особливими освітніми потребами / М. Я. Ломінська ; наук. кер. Н. М. Горішна // Актуальні проблеми сучасної психологічної науки: виклики сучасності : збірник наукових праць за матеріалами Всеукраїнської студентської інтернет-конференції (м. Житомир, 10 жовтня 2022 р.). – Житомир : ЖДУ імені Івана Франка, 2022. – С.159-161
  5. Горішна Н. М. Сутність поняття «соціальні навички» та їх вплив на соціальну компетентність дітей з особливими освітніми потребами / Н. М. Горішна // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка. – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2022. – № 1. – С. 40-47. – DOI : 10.25128/2415-3605.22.1.5
  6. Horishna N. M. Typology of social skills and their impairments in children with autism spectrum disorders / N. M. Horishna // Scientific Bulletin of Mukachevo State University. Series “Pedagogy and Psychology”. 2022. – Vol. 8. – No. 3. – P. 33-38. DOI : 10.52534/msu-pp.8(3).2022.33-38

2021 рік

  1. Горішна Н. М. Інклюзивна освіта в Україні: виклики та завдання / Н. М. Горішна // Соціальна робота: виклики сьогодення : збірник наукових праць за матеріалами Х Міжнародної науково-практичної конференції (13-14 травня 2021 р.). – Тернопіль : ТНПУ імені В. Гнатюка, 2021. – С. 342–345.
  2.  Методичні рекомендації до виконання курсової роботи : для здобувачів освітнього рівня «бакалавр» за спеціальністю 016 Спеціальна освіта / уклад. : Н. М. Горішна, Г. І. Слозанська, О. Л. Главацька [та ін.]. – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2021. – 47 с.
  3. Методичні рекомендації до виконання магістерської роботи : для здобувачів виої освіти другого (магістерського) рівня за спеціальністю 016 Спеціальна освіта / уклад. Н. М. Горішна, Г. І. Слозанська. – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2021. – 49 с.
  4. Горішна Н. М. Методичні рекомендації до проведення практик : для здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня за спеціальністю 016 Спеціальна освіта / уклад.Н. М. Горішна, Г. І. Слозанська. – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2021. – 44 с.
  5. Горішна Н. Порушення інтелектуального розвитку у дітей: підходи до діагностики / Н. Горішна, О. Майчук // Social Work and Education. – 2021. – Vol. 8, n. 4. – P. 528–539.
  6. Горішна Н. М. Стратегії навчання дітей з особливими освітніми потребами: аналіз зарубіжного досвіду / Н. М. Горішна // Розвиток професійної майстерності педагога в умовах нової соціокультурної реальності : збірник матеріалів ІV Міжнародної науково-практичної конференції (м. Тернопіль, Україна, 15-16 квітня 2021 року). – Тернопіль : Тайп, 2021. – С. 120–123.
  7. Горішна Н. М. Сучасний стан і потенційні можливості використання МКФ-ДП в інклюзивній освіті України / Н. М. Горішна, Г. І. Слозанська // Науковий журнал Хортицької національної академії. Сер. Педагогіка.Соціальна робота. – 2021. – Вип. 1(4). – С. 97–109. 
  8. Слозанська Г. Функціонування закладів інституційного догляду та їх негативний вплив на вихованців / Г. Слозанська, Н. Горішна // Social Work and Education. – 2021. – Vol. 8, n. 1. – P. 19–41.
  9. Conceptual essence of change of management models in the educational environment: theory and practice / O. Bodnar,  M. Boyko, O. Horishna [et al] // Applied Linguistics Research Journal. – 2021. – № 5 (8). – С. 25–35.

2020 рік

  1. Горішна Н. М. Інклюзивна освіта: підходи до розуміння та виклики розвитку / Н. М. Горішна // Вісник Національного університету "Чернігівський колегіум" імені Т.Г. Шевченка. – Чернігів, 2020. – Т. 6 (162). – С. 23-29.
  2. Боднар О. Механізми подолання опору змінам у закладах загальної середньої освіти / О. Боднар, О. Горішна // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія : Педагогіка. – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2020. – № 2. – С. 180–189.
  3. Методичні рекомендації до виконання магістерської роботи для здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня за спеціальністю 016 "спеціальна освіта" / уклад.: Н. М. Горішна, Г. І. Слозанська. – Тернопіль, 2020. – 47 с.
  4. Слозанська Г. І. Соціальна робота в умовах глобалізації / Г. І. Слозанська, Горішна Н. М. // Actual aspects of development in the context of globalization : abstracts of IX International Scientific and Practical Conference (Florence, Italy, 23-24 March 2020). – Florence ; Italy, 2020. – P. 276-278.
  5. Slozanska H. Community Social Work in Ukraine: towards the Development of New Practice Models / H. Slozanska, N. Horishna, L. Romanovska // Socialinė teorija, empirija, politika ir praktika. – Vilnius, 2020. – Т. 20. – С. 53-66.
  6. Горішна Н. Розвиток категорії інклюзивна освіта у філософсько-освітніх концепціях та сучасному науковому дискурсі / Н. Горішна // Social Work and Education. – 2020. – Vol. 7, n. 1. – P. 65–75.

 2019 рік

  1. Slozanska H. The modern state of social workers’ training in ukrainian higher educational institutions to work in the territorial communities / H. Slozanska, N. Horishna, O. Pryshlyak // Annales universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio J : Paedagogia-psychologia. – Poland, 2019. – Vol. 32, n. 1. – P. 123–135.
  2. Horishna N. The nature and peculiarities of integrated social services implementation in Ukraine / N. Horishna // Social work and education. – Ternopil, 2019. – Vol. 6, n. 2. – P. 133–143.
  3. Горішна Н. Сімейно-орієнтований підхід до надання соціальних послуг сім’ям, які виховують дітей з інвалідністю / Н. Горішна // Соціологія та соціальна робота в умовах національних та регіональних викликів : матеріали доповідей та повідомлень Міжнародної науково-практичної конференції. – Ужгород : РІК-У, 2019. – 116 с. – C. 24–25.
  4. Horishna N. Exploring the leadership skills of pre-service social work students: implications for social work education / N. Horishna, H. Slozanska, O. Soroka [et al.] // Problems of education in the 21st century. – 2019. – Vol. 77. n. 5. – P. 598– 615. –URL.: https://www.scopus.com
  5. Горішна Н. М. Вплив децентралізації на розвиток інклюзивної освіти в об'єднаних територіальних громадах / Н. М. Горішна // Збірник наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій університету "Україна". –  Хмельницький :  ХІСТ, 2019. – № 18. – С. 30–34.
  6. Горішна Н. М. Використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні дітей з особливими освітніми потребами: переваги та обмеження / Н. М. Горішна // Практичні комунікаційні кейси в інклюзивному освітньому середовищі : Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (Київ, 22 листопада 2019 р.). – Київ : Київський університет ім. Бориса Грінченка, 2019. – С. 27–39.
  7. Тести для кваліфікаційного іспиту з «Теорії і практики соціальної роботи» : для здобувачів ступеня «бакалавр» зі спеціальності 231 Соціальна робота / О. Главацька, Н. Горішна, Н. Олексюк, Г. Слозанська ; за заг. ред. О. Главацької, В. Поліщук. – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2019. – 130 с.

ResourceТNPU

Ministry of Education and Science of Ukraine

Online resource TNPU

Міністерство освіти і науки України

Всеукраїнські ресурси

Scientometry

We are on social networks