Висловлюємо щиру подяку доктору педагогічних наук, професору кафедри музикознавства та методики музичного мистецтва ТНПУ ім. В. Гнатюка Людмилі Анатоліївні Кондрацькі за подаровані книги.
Кондрацька Л. А. Сучасний урок художньої культури / Л. А. Кондацька. – Тернопіль : ТНПУ, 2015. – 134 с.
У пропонованому методичному посібнику розглядається зміст сотеріологічної концепції художньої дидактики, її герменевтичної і смислової моделей, закономірності, принципи та педагогічні умови епістемологічної стратегії їх реалізації (в контексті адаптивної освітньої методології) у сучасній «школі на долоні». Охарактеризовано загальні вимоги до сучасного уроку художньої культури як уроку допитуваності художнього смислу |
|
Кондрацька Л. А. Художня епістемологія : підручник для магістрантів і студентів мистецько-педагогічних факультетів / Л. А. Кондрацька. – Тернопіль : ТНПУ, 2012. – 334 с.
В умовах сучасної трансформації художнього знання в культурно- епістемологічну подію стрімко зростає дослідницький інтерес до методології традиційних і новітніх мистецьких концепцій з метою проникнення у таїну «герменевтичного кола» художнього тексту або арт-проекту. Спробою задовільнити цей інтерес постає пропонований підручник. У ньому досліджується генеза епістемічного статусу художнього пізнання, методологічні аплікації сучасних стратегій інтерпретації у сфері мистецтва і арт-діяльності та критерії їх достовірності. Ці проблеми сутнісно зумовлюють визначення змісту і етапів становлення художньо-епістемологічної компетентності майбутньої творчої індивідуальності та технології її формування. |
|
Кондрацька Л. А. Музична антропологія. Практичне моделювання : підручник для магістрантів і студентів мистецько-педагогічних факультетів / Л. А. Кондрацька. – Тернопіль : ТНПУ, 2016. – 256 с.
Пропонований підручник є результатом цілком самостійного дослідження проблеми сутності і стильової еволюції інтонуючої свідомості homo musicus (в контексті синергійної антропології). В пошуках відання «живої духовності» авторка послідовно відстоює основотвірні положення про: ієрофанічну сутність музики у сакральному просторі (Тема 1); стратегічну зумовленість традиційного й історичного типів homo musicus (Тема 2); феноменологію інтонуючої свідомості як знаково-символічної і синкретичної функції людської психіки, що реалізується на рівнях ейдетики музичного буття (Тема 3); індивідуальний образ молитви як чинник еволюції композиторської практики (Тема 4); музично-риторичну антиномічність як метафоричну лексику барокового композитора-проповідника (Тема 5); музичні диспозиції класицистів як картезіансько-кантіанські пошуки канону природної людини (Тема 6); суб’єктивно інтоновані рефлексування- творення буття «деміургом естетичних тіней» як вияв «антропологічного вистигання» композитора-романтика (Тема 7); «подорож» кафкіанського виробника-споживача музичним «задзеркаллям» авангардизму як спроба повернення до ритуалу (Тема 8). Пропонується для студентів музичних факультетів, а також вчителів музики і слухачів курсів підвищення кваліфікації у галузі знань «Музичне мистецтво». |
|
Українське мистецтво у полікультурному просторі : навчальний посібник / За ред. О. П. Рудницької. – Київ : ЕксОб, 2000. – 208 с.
У навчальному посібнику висвітлюється гуманістичний зміст української художньої культури. Розглядаються основні напрями розвитку національного мистецтва: архітектура, живопис, театр, музика, декоративно-ужиткове мистецтво. Окреслюються особливості пісенного і танцювального фольклору, української музики масових жанрів, професійного мистецтва діаспори. Подається аналіз художньої символіки українського православ’я. Для студентів гуманітарних спеціальностей, викладачів мистецьких дисциплін і художньої культури, аспірантів, слухачів інститутів післядипломної освіти, вчителів, учнів навчальних закладів різного типу. |